مسئولیت اجتماعی

هدف مسئولیت های اجتماعی ، جامعه بزرگ مستضعفین جامعه است نه به صورت اینکه آنها را بخواهیم کمک کنیم بلکه به صورت اینکه گنج های آنها را کشف کنیم بنابراین دنبال کسانی نیستیم که قرار است آنها را کمک کنیم بلکه می خواهیم موانعی که سر راه رشد آنها قرار گرفته و موانع غیرضرور و کمی را برداریم.

نگاه پیشگیری و استفاده از ابزار ورزش برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد در همه جای دنیا و کشورهای پیشرفته و نهادها ساری و جاری است .

همه ما با عناوین حقیقی و حقوقی خود وظیفه داریم به همنوعان کمک کنیم .

بسیاری از برندها برای کسب اعتبار در جامعه به کمپین‌های مسئولیت اجتماعی روی می‌آورند. کمپین‌های مسئولیت اجتماعی  کمپین‌هایی خودگردان هستند که به رفع مشکلی از جامعه کمک می‌کنند و در نتیجه ضمن کمک به جامعه، به برند و سهام‌داران نیز اعتبار اجتماعی می‌بخشند.

در این میان برندهایی که خدمات مالی در آن‌ها نقش ایفا می‌کند و یا پلتفرمی دارند یا دارای تولیدات محصول محور هستند که در بستر آن امکان جابه‌جایی پول وجود دارد، این فرصت ناب را دارند تا در لحظات بحرانی نقشی موثرتر را در جامعه برعهده بگیرند و بخشی از کمک‌های مردمی را برای رفع یا تسکین بحران را جمع‌آوری کرده و در اختیار نهادهای مسئول قرار دهند.

با توجه به موارد فوق الذکر و همچنین نیاز مبرم جامعه هدف ما ( نوجوانان و جوانان ) به ایجاد یک مرکز اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی و اشتغال آفرین  در منطقه محروم ، بسیاری از برندها و شرکت ها  با عنایت به فعالیت ها و ذات فعالیت های خویش و همچنین با نگاه فرهنگی و اجتماعی مدیریت عالی آن ، می تواند در این راه یاری رسان این آکادمی باشد.

مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها یا همان CSR که مخفف (corporate social responsibility) است چند سالی است که مورد توجه مسئولان شرکت‌های تجاری بزرگ و سودآور قرار گرفته است. شاید برای شما این سوال پیش آید که معنی مسئولیت اجتماعی چیست و در برگیرنده چه فعالیت‌هایی در شرکت‌های تجاری است؟ اگر بخواهیم در یک تعریف مختصر CSR را توضیح دهیم باید بگوییم که شرکت‌ها نسبت به جامعه و فضایی که در آن فعالیت می‌کنند باید احساس مسئولیت داشته باشند و به همین منظور هم در این راستا کارهایی انجام دهند. با آمدن واژه مسئولیت اجتماعی در لغت‌نامه شرکت‌های تجاری دیگر زمان آنکه این شرکت‌ها فقط به فکر سود آوری باشند، به سر رسیده و مدیران شرکت‌ها در کنار سودآوری به مسئولیت اجتماعی هم توجه ویژه‌ای دارند. برای اینکه متوجه بشویم چه فعالیت‌ها و خدماتی در زمره مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها قرار می‌گیرد لازم است مثالی را مطرح کنیم. یک شرکت تجاری که در حوزه طراحی و ساخت رب گوجه فرنگی فعالیت می‌کند این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود به حمایت از رویدادهای محیط زیستی می‌پردازد و یا با مشارکت افراد شناخته شده نظیر هنرمندان و ورزشکاران کمپین‌های حمایت از محیط زیست و هوای پاک را راه می‌اندازد. به طور کل به آن دسته از فعالیت‌هایی که یک شرکت تجاری انجام می دهد و سود آن برایش اهمیتی ندارد به عنوان مسئولیت اجتماعی یاد می شود. خواه این فعالیت به صورت کمپین‌های خیرخواهانه و خواه در حمایت از رویدادهای فرهنگی و ورزشی باشد.

با توجه به اینکه ارائه کلیه خدمات آکادمی به جوانان و ورزشکاران عزیز رایگان بوده و ریالی از خانواده ها دریافت نمی شود ، در تامین هزینه ها ، همراهی و یاری برندها ، شرکتها ، نهادها و مجموعه های تجاری ، بازرگانی و اقتصادی – مالی را نیازمندیم و از هر حضور و همکاری در این خصوص استقبال می کنیم . بی شک سهیم کردن دیگر برندها و مجموعه ها در ایفای نقش برای اینگونه فعالیت ها و اجرای مسئولیت اجتماعی شان ، امری بزرگ ، خداپسندانه و مفید برای جامعه و ورزش کشور خواهد بود .